Form of Work
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Author
Kaleta, Andrzej
(1)
zbiorowa, Praca
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
4 results Filter
E-book
In basket
Działalność biznesowa przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych wymaga nawiązywania i utrzymywania relacji. W efekcie współpracy i rosnącej współzależności tworzą się powiązania sieciowe, które ułatwiają dostęp i rozwój zdywersyfikowanych zasobów. Wraz z rozwojem współpracy tworzą się i umacniają relacje, co w efekcie prowadzi do zmiany poziomu zaufania, który w znaczącym stopniu determinuje charakter współpracy podmiotów i przyczynia się do transformacji tych powiązań. Celem artykułu jest analiza transformacji relacji, która nastąpiła w efekcie rozwoju zaufania między kooperującymi podmiotami działającymi w powiązaniu sieciowym na rynku zagranicznym. Do analizy wykorzystano studium przypadku firmy Euroflorist na rynku włoskim. Wyniki z przeprowadzonej analizy przyczyniły się do stworzenia modelu wpływu zaufania na relacje i współpracę między kooperantami w powiązaniu sieciowym na rynku zagranicznym. Ponadto potwierdziły pozytywny wpływ zaufania na rozwój relacji w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstwa.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Authority data
Przedsiębiorstwo (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Zakład pracy (hasło przedmiotowe)
zob. też Alians strategiczny (ekonomia) (hasło przedmiotowe) ; Analiza biznesowa (hasło przedmiotowe) ; Benchmarking (hasło przedmiotowe) ; Biznesplan (hasło przedmiotowe) ; Cykl życia organizacji (hasło przedmiotowe) ; Delokalizacja (ekonomia) (hasło przedmiotowe) ; Dojrzałość procesowa organizacji (hasło przedmiotowe) ; Dokumentacja pracownicza (hasło przedmiotowe) ; Dyrektorzy przedsiębiorstw przemysłowych (hasło przedmiotowe) ; Dywestycje (hasło przedmiotowe) ; Etyka biznesu (hasło przedmiotowe) ; Firma (nazwa) (hasło przedmiotowe) ; Firmowa witryna internetowa (hasło przedmiotowe) ; Fuzja przedsiębiorstw (hasło przedmiotowe) ; Gospodarka (hasło przedmiotowe) ; Grupa kapitałowa (hasło przedmiotowe) ; iGrafx (oprogramowanie) (hasło przedmiotowe) ; Interesariusze (hasło przedmiotowe) ; Internacjonalizacja przedsiębiorstw (hasło przedmiotowe) ; Joint venture (hasło przedmiotowe) ; Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa (hasło przedmiotowe) ; Kartel (ekonomia) (hasło przedmiotowe) ; Klastry (ekonomia) (hasło przedmiotowe) ; Konsorcjum (ekonomia) (hasło przedmiotowe) ; Kultura organizacyjna (hasło przedmiotowe) ; Likwidacja przedsiębiorstwa (hasło przedmiotowe) ; Majątek trwały (hasło przedmiotowe) ; Misja przedsiębiorstwa (hasło przedmiotowe) ; Metoda DEA (hasło przedmiotowe) ; Monopole (hasło przedmiotowe) ; Otoczenie firmy (hasło przedmiotowe) ; Parki przemysłowe (hasło przedmiotowe) ; Plan finansowy (hasło przedmiotowe) ; Pozwolenie na wprowadzenie gazów lub pyłów do powietrza (hasło przedmiotowe) ; Pozycjonowanie (marketing) (hasło przedmiotowe) ; Prawo restrukturyzacyjne (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorczość akademicka (hasło przedmiotowe) ; Przejęcie przedsiębiorstwa (hasło przedmiotowe) ; Przemysł (hasło przedmiotowe) ; Psychologia biznesu (hasło przedmiotowe) ; Rejestr przedsiębiorców (hasło przedmiotowe) ; Reputacja przedsiębiorstwa (hasło przedmiotowe) ; Relacje biznesowe (hasło przedmiotowe) ; Restrukturyzacja przedsiębiorstwa (hasło przedmiotowe) ; Samochody służbowe (hasło przedmiotowe) ; Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw (hasło przedmiotowe) ; Sieć dystrybucji (hasło przedmiotowe) ; Siedziba (prawo) (hasło przedmiotowe) ; Spółdzielczość (hasło przedmiotowe) ; Spółki (hasło przedmiotowe) ; Start-up (hasło przedmiotowe) ; Syndykat (ekonomia) (hasło przedmiotowe) ; Transfer wiedzy (hasło przedmiotowe) ; Transport wewnętrzny (hasło przedmiotowe) ; Trust (ekonomia) (hasło przedmiotowe) ; Upadłość (hasło przedmiotowe) ; Wizerunek przedsiębiorstwa (hasło przedmiotowe) ; Wycena przedsiębiorstwa (hasło przedmiotowe) ; Wynalazczość pracownicza (hasło przedmiotowe) ; Zaopatrzenie przedsiębiorstwa (hasło przedmiotowe) ; Zarządzanie finansami (hasło przedmiotowe) ; Zarządzanie innowacjami (hasło przedmiotowe) ; Zarządzanie zapasami (hasło przedmiotowe) ; Zbycie przedsiębiorstwa (hasło przedmiotowe) ; Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Dom mody (hasło przedmiotowe) ; Kopalnie (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP) (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo handlowe (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo internetowe (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo państwowe (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo produkcyjne (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo prywatne (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo rolne (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo rozproszone (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo społeczne (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo usługowe (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo wielonarodowe (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo wielobranżowe (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo wirtualne (hasło przedmiotowe) ; Przedsiębiorstwo wojskowe (hasło przedmiotowe) ; Wydawnictwo (instytucja) (hasło przedmiotowe) ; Wytwórnie filmowe (hasło przedmiotowe) ; Zakład pracy chronionej (hasło przedmiotowe) ; Zakład pracy chronionej (hasło przedmiotowe)
zob. też Regulamin (hasło przedmiotowe) ; Statuty (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Firma (przedsiębiorstwo) ; Podmiot gospodarczy ; Przedsiębiorstwo przemysłowe ; Przemysł - zakłady
Authority data
Współdziałanie (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Interakcje społeczne (hasło przedmiotowe)
zob. też Community policing (hasło przedmiotowe) ; Global governance (hasło przedmiotowe) ; Grupy zakupowe (hasło przedmiotowe) ; Kapitał społeczny (hasło przedmiotowe) ; Kooperencja (hasło przedmiotowe) ; Koszty transakcyjne (hasło przedmiotowe) ; Open innovation (hasło przedmiotowe) ; PI-PWP CouveusePL (hasło przedmiotowe) ; Praca zespołowa (hasło przedmiotowe) ; Prakseologia (hasło przedmiotowe) ; Relacje biznesowe (hasło przedmiotowe) ; Sieci innowacji (hasło przedmiotowe) ; Sieć biblioteczna (hasło przedmiotowe) ; Solidarność (postawa) (hasło przedmiotowe) ; Subsydiarność (hasło przedmiotowe) ; Zarządzanie partycypacyjne (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Partnerstwo lokalne (hasło przedmiotowe) ; Międzynarodowa współpraca badawcza (hasło przedmiotowe) ; Współpraca gospodarcza (hasło przedmiotowe) ; Współpraca kulturalna (hasło przedmiotowe) ; Współpraca międzykulturowa (hasło przedmiotowe) ; Współpraca naukowo-techniczna (hasło przedmiotowe) ; Współpraca prawna (hasło przedmiotowe) ; Współpraca transgraniczna (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Współpraca
E-book
In basket
Opracowania zawarte w niniejszym numerze czasopisma zostały poświęcone problematyce tworzenia koncepcji i modeli biznesowych w kontekście złożonych uwarunkowań występujących na współczesnym rynku. Autorzy prezentowanych tekstów przedstawiają w nich proces tworzenia wartości w modelu biznesowym z perspektywy ujęcia zasobowego, podkreślając efekty synergiczne wynikające z integrowania materialnych i niematerialnych elementów modelu biznesowego (J. Bagrij). Koncepcja modelu biznesu rozpatrywana jest także nie tylko w odniesieniu do zarządzania przedsiębiorstwem, ale także projektowania organizacji, w szczególności w fazie planowania i opisu projektu (J. Drzewiecki, A. Równicka). Przedsiębiorstwa i inne organizacje działające na współczesnym rynku podejmują próbę stosowania coraz bardziej efektywnych koncepcji zarządzania, wśród których na uwagę zasługuje m.in. lean management – japońska koncepcja zorientowana na osiąganie większej sprawności dzięki zwiększaniu elastyczności i szybkiemu reagowaniu na zmiany. Decyzja o wdrażaniu jej wymaga analizy czynników ograniczających uzyskanie zamierzonych efektów, na co wskazują wyniki badań empirycznych (M. Podobiński). Warto podkreślić, iż stosowane koncepcje zarządzania muszą być dostosowane do specyfiki i profilu organizacji rynkowych. Wpływa to także na proces tworzenia strategii rozwojowych, co można zilustrować przykładem organizacji pozarządowych. W jednym z artykułów przedstawiono rezultaty badań w tym zakresie oraz rekomendacje dotyczące funkcjonowania organizacji pozarządowych w najbliższych latach (A. Raszkowski). Zważywszy na rolę zasobów ludzkich w zarządzaniu organizacją, wskazuje się na koncepcję zarządzania zaangażowaniem w pracę, która to koncepcja postuluje zintegrowanie planowania, pomiaru i aktywnego kształtowania wymagań i zasobów pracy (K. Kulikowski). Uzyskanie w ten sposób większego zaangażowania pracowników stanowi istotną przesłankę podejmowania skutecznych działań. Wymaga także wdrażania kultury ciągłego doskonalenia, co pozwala na pobudzanie zaangażowania pracowników w usprawnianie procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Wskazują na to wyniki przeprowadzonych w wybranych przedsiębiorstwach badań autorów (M. Trenkner, B. Truszkiewicz). Poszukując skutecznych metod zarządzania zasobami ludzkimi, podejmuje się udane próby wykorzystania mechaniki gier do zwiększania zaangażowania pracowników w wykonywanie określonych zadań w przedsiębiorstwie. W jednym z artykułów autorka (A. Misztal) przedstawia istotę i aspekty praktyczne grywalizacji jako nowoczesnego narzędzia ukierunkowanego na motywowanie pracowników na wszystkich etapach ich rozwoju w przedsiębiorstwie. Wśród rozwiązań usprawniających funkcjonowanie przedsiębiorstwa duży potencjał tkwi w systemie zarządzania jakością – jego wdrażanie pozwala na wypracowanie wyższych standardów i pogłębienie relacji z odbiorcami, a także − w zależności od profilu firmy − z dostawcami. Autorzy artykułów prezentują różne przykłady dotyczące roli zarządzania jakością: od firm szkoleniowych (P. Rogala, S. Wawak), skoncentrowanych na poprawie jakości usług szkoleniowych, po przedsiębiorstwa produkcyjne, w których problemem jest doskonalenie procesów logistycznych (D. Zimon, A. Kawalec). Wypracowywanie skutecznych rozwiązań w zarządzaniu przedsiębiorstwami i innymi podmiotami wymaga stosowania adekwatnych metod badań, tj. dostosowanych do natury tych podmiotów i problemów, z którymi się borykają. Przeprowadzone przez autorów (M. Berger i M. Mitręgę) badania, omówione w jednym z prezentowanych artykułów, mają dużą przydatność w zarządzaniu konfliktem w organizacji (w omawianym przypadku − banku) w relacjach z klientami. Inni autorzy (M. Ćwiklicki i M. Walczak) publikujący swój tekst w niniejszym numerze czasopisma wskazali na możliwości modelowania procesów w standaryzacji kosztów, co pozwala na wypracowanie jednoznacznych podstaw w procesie ustalania dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego. W niniejszym numerze poświęcono również uwagę problemom metodycznym. Główną przesłanką do ich po (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again